Jumat, 28 Januari 2011

Makna dari Puasa Senin - Kamis Nabi Muhammad Saw

           Bagi kita umat muslim pasti telah mengetahui bahwa Nabi junjungan kita Muhammad Saw selalu melakukan puasa senin - kamis, bahkan tidak sedikit dari kaum muslim yang mengikuti dan menjalankan puasa tersebut . tetapi apakah mereka semua mengetahui apa maksud dan tujuan dari Beliau melakukan puasa tersebut? dan saya percaya bahwa mereka yang melakukan puasa tersebut dengan dalil bahwa itu termasuk sunnah rasul adalah mereka yang tidak mengetahui akan maksud dan tujuan sebenarnya dari Beliau tentang puasa tersebut ( maaf , kalau kata-kata saya ini menyinggung sebagian dari pembaca tapi memang itulah kenyataannya ).
Saya jelaskan kepada para pembaca sekalian bahwa maksud dan tujuan dari Beliau melakukan puasa tersebut adalah untuk menghormati hari kelahiran Beliau serta istri pertama Beliau ( Siti Khotijah ).
Nabi Muhammad lahir pada hari senin dan Siti Khotijah lahir pada hari kamis ( bagi para pembaca yang merasa penasaran silahkan cari biodata mereka ) dan untuk menghormatinya maka setiap jatuh pada hari kelahiran mereka berdua , Beliau selalu melakukan puasa .
Jika kita sudah mengetahui alasan dari Beliau melakukan puasa tersebut yaitu untuk menghormati akan hari kelahiran Beliau dan istrinya , untuk apa kita menjalankan puasa senin - kamis seperti yang beliau lakukan? bukankah kita semua mempunyai hari kelahiran masing-masing? mengapa kita tidak menghormati hari kelahiran kita sendiri? karena itulah contoh yang diberikan oleh Nabi junjungan kita agar kita menghormati hari kelahiran kita seperti yang Beliau lakukan .
              Bahkan , kalau kita cermati ! justru Allah telah memberikan kemudahan bagi kita ( orang Indonesia ) yaitu dengan adanya Pasaran ( Kliwon , Pahing , Pon , Wage , Legi ) dalam hari kelahiran kita masing-masing sedang dalam jaman Nabi tidak ada pasaran sehingga Beliau harus melakukan puasa tersebut 8x dalam satu bulan . namun bagi kita hanya perlu melakukannya 1x dalam satu bulan .
Janganlah kita meniru ataupun mencontoh sesuatu apapun tanpa kita ketahui maksud dan tujuannya karena dari hal itulah kita akan tersesatkan .
             Ingatlah , bahwa dengan menghormati setiap hari kelahiran kita ( dalam bahasa jawa disebut Weton ) maka segala permasalahan dan kebutuhan hidup kita akan terselesaikan . karena jika kita selalu mengingat dan menghormati akan hari kelahiran kita maka akan ada karomah dari Allah untuk kita yang akan selalu mengayomi  , melindungi dan mengarahkan hidup kita kepada jalan Allah .

Pomo Dilakonono

Minggu, 16 Januari 2011

KEBENARAN TENTANG DISALIBNYA ISA

            Telah menjadi keyakinan bagi kaum muslimin bahwa  Isa tidaklah disalib , melainkan orang yang diserupakan oleh Allah-lah yang menggantikan Isa untuk disalib. Begitu pula akan keyakinan kaum nasrani bahwa Tuhan Yesus telah menjadi penebus dosa manusia dengan mengorbankan dirinya disalib di bukit Golgota.
lalu manakah yang benar dari kedua pernyataan itu? karena dasar dari keyakinan kaum muslimin dan kaum nasrani adalah dari Kitab-kitab agung mereka yang tidak bisa dipungkiri kebenarannya karena keduanya berasal dari Allah semata.
Namun bagi saya , kedua pernyataan tersebut tidaklah salah melainkan benar sekali kebenarannya. 
Bukanlah Nabi Isa yang disalib melainkan Yesuslah yang mengalami penyaliban tersebut . mungkin bagi sebagian para pembaca merasa bingung akan ungkapan saya ini , kalau memang begitu kejadiannya lalu siapakah Isa dan siapakah Yesus?
             Perlu para pembaca ketahui bahwa saya tidak main-main dengan tulisan saya ini , karena hal yang saya bicarakan kali ini menyangkut harga diri kaum muslimin dan kaum nasrani. 
Isa dan Yesus adalah satu  namun sebenarnya berbeda , karena Isa sebenarnya adalah Utusan dari Allah yang diturunkan kepada Raga manusia bernama Yesus sehingga menjadikan Yesus faham dan mengerti akan Ilmu-ilmu Allah (kalau dalam falsafah Jawa diartikan antara Sukma dan raga) .
Isa adalah Sukma dan Yesus adalah Raga yang menjadi satu bagian berujud Raga Yesus itu sendiri namun segala ucapan dan tindakan Yesus adalah ucapan dan tindakan Isa yang telah berada dalam Raga Yesus. sekali lagi saya tekankan bahwa tulisan saya ini bukanlah main-main melainkan sebuah kebenaran yang benar-benar berani saya pertanggungjawabkan .
Jika kaum nasrani mau mengingat akan kejadian kelahiran Yesus , bahwa proses kehamilan  Maria bukanlah melalui suatu persetubuhan badan walau ketika itu Beliau tengah menjalin suatu hubungan asmara dengan Yusuf. karena proses kehamilan  Maria adalah dari Roh Kudus yang ditiupkan ke dalam rahim Beliau.dan itulah saat dimana Sukma Isa dimasukkan kedalam Raga manusia yang nantinya akan dinamakan Yesus . dalam Alquran pun menuliskan suatu kejadian dimana bayi dalam kandungan Maria dapat berbicara kepada manusia-manusia yang menyangsikan akan kehamilan Beliau berasal dari Roh Kudus.
Secara logika apakah ada seorang bayi yang masih didalam kandungan dapat berbicara? karena sebenarnya yang berbicara dalam kandungan Maria adalah Sukma Isa itu sendiri ( walau semua itu tak bisa lepas dari Ijin Allah ).
         Jadi , mengapa saya membenarkan pernyataan bahwa Nabi Isa tidak disalib? karena tidak mungkin bagi manusia untuk menyalib Sukma , karena Sukma adalah  Dzat yang tidak bisa dilihat oleh kasat mata manusia , namun saya juga membenarkan pernyataan bahwa Yesus telah menebus dosa-dosa manusia dengan penyaliban Dirinya , karena dia juga manusia seperti kita yang dapat dilihat oleh kasat mata . Yesus adalah seorang manusia pilihan Allah untuk menjadi wadah atau tempat bagi Utusan-Nya yaitu Isa .
Mungkin tulisan saya ini menjadikan Pro dan Kontra diantara para pembaca , atau bahkan akan menjadikan kemarahan para pembaca terhadap saya , namun saya tekankan bahwa polemik dan kesalah pahaman yang selama ini terjadi hanyalah dikarenakan ketidak tahuan sebagian dari kita akan adanya Sukma yang diutus kepada Raga manusia . Semoga tulisan saya yang sederhana ini dapat menjadi titik cerah bagi para pembaca, dan akan mewujudkan suatu kedamaian antar umat beragama . Amin

terima kasih

Selasa, 11 Januari 2011

PESEN AJISOKO

           Ing tulisan iki ora arep mbahas antrarane kisah Ajisoko rojo Medang kamulan , nanging arep nduduhke sejatine opo sing dikarep'ake kaliyan Ajisoko marang ukoro HO NO CO RO KO... sing dadi tetenger ono ing tanah jowo. wis akeh sing ngartek'ake makna tulisan kemau lan kabeh mau yo ora podo salah kanggo awak'e dewe-dewe amargo kabeh manungso nduweni pikiran dewe-dewe marang ukoro kuwi mau .
nanging kanggoku , ukoro kuwi mau nduweni maksud lan tujuan sing dikarep'ake sang Ajisoko kanggo poro manungso khusus'e sing mapan ono ing tanah jowo . ora mungkin yen mung kanggo nggambarake abdi daleme sing setia (Dora lan Sembodo) terus ukoro mau dadi tetengere basa jawa nganti saiki ? .
mulo to mulo , ayo podo kudu biso waspodo marang opo sing dikarep'ake sang Ajisoko deneng medal'ake ukoro kuwi mau , keneng opo rikolo arep dipangan kaliyan sang Dewata Cengkar , sang Ajisoko namung njaluk imbalan lemah sing jembare mung sak iket kepalane? kabeh mau yen sampeyan sedoyo podo biso ngresapi , bakal sampeyan sedoyo temok'ake makna sak jerono kedadean kuwi kabeh mau .

lere mengkene:
Dewata Cengkar iku nglambang'ake sifat angkoro , keserakahan sing biso ditumpas mung kanggo ati sing resik sing dilambangke kaliyan iket kepalane sang Ajisoko sing warnone putih , keneng opo kudu nganggo iket kepala sing bentuk'e segi empat? kuwi mau kanggo nduduh'ake marang manungso ananing Kiblat papat sing kudu dingerteni manungso , yoiku:
1. Kiblat Wetan
2. Kiblat Lor
3. Kiblat Kulon
4. Kiblat Kidul
kareben biso ditembus'ake marang Kiblat Tengah'e sing digambar'ake kaliyan lungguhe sang Ajisoko neng tengah-tengahe iket kepala kuwi mau . banjur keneng opo kok sing dijaluk mung awujud lemah? amargo sejatine sing disuwun sang Ajisoko yo mung pangestune Ibu Bumi iki . mulane saking kersaning Alloh lumantar Ibu Bumi iket kepala mau biso dadi jembar ngungkuli gedene wilayah'e sang Dewata Cengkar .

              Deneng ananing ukoro HO NO CO RO KO..........kuwi mau sejatine yo pesen saking sang Ajisoko marang poro manungso sing kudu biso dingerteni lan dilakoni .
Ukoro kuwi mau ono werdine utowo artine sing poro manungso kudu biso ngerteni kareben biso ngalah'ake marang sifat angkoro lan keserakahan , amargo sejatine manungso saiki mung nuruti hawa nafsune sing isine mung angkoro lan keserakahan .
Mulo den kaweruhono marang makno  ukoro sing diucapke sang Ajisoko , amargo namung saking kuwi mau poro manungso kabeh biso bener-bener nglakoni sejatine urip ono ing ndunyo iki tinembus marang akherate .

sejatine pesene sang Ajisoko kuwi mau yo ngene:

HO NO CO RO KO : Hono Coro Kasampurnan
kang ateges yen sejatine kuwi ono coro kanggo manungso biso nemok'ake kasampurnane urip ing ndunyo tinembus akherate . yo kuwi yen manungso kabeh biso podo mangerteni marang Sedulur Papat Kalimo Pancer .
DO TO SO WO LO : Do Taqwa'o , Sabar'o rikolo Loro lopo
kang ateges yen manungso kabeh biso podo biso Taqwa marang Alloh lan biso nduweni kalegawan marang sak kabehing cobaan saking Alloh .
PO DHO JO YO NYO : Podo'o Ndungo , Jowo sing Nyonggo Ndunyo
kang ateges yen manungso ojo nganti pedot anggone ndungo marang Alloh amargo wis kudunungan ndunyo lan manungso ugo dielingke yen sejatine tanah Jowo iku yo sing nyonggo ndunyo amargo namung soko tanah Jowo metune manungso-manungso pilihan kanggo nyempurnake sak kabehing opo sing wis digayuh kaliyan utusan-utusane Alloh .
MO GO BO THO NGO : Mongso Gondelan Bebener Tinompo Nugroho
kang ateges saiki wayahe poro manungso sami gegondelan marang ajaran sing bener-bener biso nduduh'ake marang sejatine dalane Alloh kareben manungso mau bener-bener biso nembus'ake kasampurnan ing ndunyo tinembus akherate .
Nanging kabeh mau ora bakal biso digayuh yen poro manungso ora biso nemok'ake marang Sedulur Papat kalimo Pancer , amargo namung soko kuwi mau manungso bakal dituntun lan di duduh'ake marang kebenaran kang sejati .

Ora nggagas sampeyan sedoyo percoyo opo ora , nanging opo sing wis katulis'ake iki yo sejatine dalan kanggo sampeyan kabeh biso mangerteni marang sejatine Alloh , yoiku kudu biso nemok'ake lan mangerteni tumekan nglakoni marang Sedulur Papat Kalimo Pancer.

suwun

Sabtu, 08 Januari 2011

SERAT PONOROGO ( Mangerteni marang awake dewe )

"Dalan Topo Lakune"
Duk nalikane jaman semono, ono satrio loro cacahe. sing siji soko "Alas Giri (Gunung)" lan sing sijine meneh soko "Alas Dri". poro satrio mau wiwit timure wis gedhe topo lakune , mulane ora mokal yen sitik akehe wis biso mangerteni marang awake dewe-dewe.
Jerone pirang puluh taun podo lumaku , ora kenyono-nyono ketemu ono sak jerone Alas Asem Arang , Alas gung liwang-liwung . paribasan ukoro yo "Jalmo moro Jalmo rugi , Jalmo moro Jalmo mati" akeh brandal, jambret lan copet ono ing Alas kono. Ananging satrio loro mau datan nduweni roso miris lan wedi , sebab onone satrio loro neng Alas Asem Arang mau kanggo ngemban dawuh nggayuh tumurune Wahyu "Mahkuto Romo" .
Naliko semono wayahe wis surup suryo , pertandane pucuke gunung sisih kulon katon larap-larap abang , ora suwe maneh bakal wengi . Kahanan koyo mengkono mau ndadek'ake samubarang datan katon , ananging satrio loro kemau tetep nerus'ake lakune kanthi tumpakan "Gagak Rimang".
Mengkene pangandikane satrio soko Alas Dri ,"Wis gandeng saiki wayahe bengi , ayo numpak tumpakanku Gagak Rimang kareben gelis tumekan papan panggonane".
"Yo, aku mung manut wae , tak tut'ke sak lakumu", satrio Alas Giri mangsuli .
Bengi kuwi ugo banjur satrio keloro kuwi nerus'ake lakune . Ngetan , Ngulon , Ngalor , Ngidul koyo wong bingung nggoleki papan sing pantes kanggo nggayuh tumurune Wahyu Mahkuto Romo . Satrio Alas Giri mung tansah ngetut'ake obahe kadange satrio  Alas Dri mau .
Dasar satrio gagah dhuwur pawakane , sekti mondroguno tan tedas kapak palune , pandhe sisaning gurindho , dasar sinanding pusoko kang agung sawabe kang kaampil'ake Sang Hyang Ismoyo soko Gunung Siti Jenar kanggo nyadong tumurune Wahyu Mahkuto Romo .
Ora sak wetoro suwe satrio soko Alas Dri ngening'ake cipto nggoleki papan ngendi kang pantes kanggo nyadong Wahyu . sak bubare ngeningke cipto banjur ngucap mengkene ,"Wis sak iki tutno aku lumarap menyang tlatah Ndempel (Karang Kadempel)". "Sendiko dawuh kakang" sang risang Gagak Rimang kagetak dening bendarane , mamprung playune tumuju ing tlatah Ndempel .

Ganti kang cinarito:
Ing dusun Ndempel koyo-koyo wis ngenteni bakal karawuhan satrio keloro wau , mulane podo bingung salang tunjang karepe dewe .
ora bedo kaliyan satrio Alas Giri sing bingung marang kadange amargo datan mangerteni yen sejatine kadange satrio Alas Dri wis puluhan taun mideri jagad kanggo ngumpul'ake sopo-sopo manungso sing kuat lan biso kewahyon nyambut gawe bareng .
Ing dusun Ndempel mau katetap'ake panggonan kanggo nyadong tumurune Wahyu mau , rodo suwe podo jagongan kanggo nyeranti saat tumurune Wahyu mau .

Sakwise saat sing ditunggu tumeko , podo bebarengan munggah menyang pucuke Gunung Ndempel .
ono satrio limo cacahe sing lumaku munggah menyang pucuke gunung mau . sakwise tumekan pucuke gunung podo silo  meksu budi ngening'ake cipto angucap montro , sak ninge cipto amung nyuwun marang ngersaning Gusti Alloh , nyadong Welas Asihe mugo-mugo biso'o Wahyu mau katompo lan tumurun ono ing papan pucuke Gunung Ndempel . 
Kahanan sansoyo ndalu cilep dedep datan wonten sembawane , langite akemul mendung peteng ndedet .
Tanggap Sasmito , Satrio soko Alas Giri banjur nyuwun marang Panguasane Gusti kareben padang langite . ora sakwentoro suwe  Wahyu Mahkuto Romo wis katompo , tan ono pangandikane satrio limo mau amung mendel cilep dedep . Gumregah satrio soko Alas Dri , mengkene pangandikane ,"Wis sak iki mudun alon-alon ! sing digayuh wis tak tompo". Gumregah poro satrio mau tumurun soko pucuke Gunung Ndempel .
sak wise tumeko ono ing sak ngisore gunung kemau banjur podo leren ngenteni mlethek'e sang suryoono ing sak jerone guo sing mapane ono sak ngisore Gunung Ndempel .
Satrio soko Alas Dri mejang sak akeh-akehe marang satrio catur wau . kadadak rawuh poro Dewo , gemruduk suarane andadek'ake gonjing kahanane . Tanggap Sasmito satrio soko Alas Giri banjur kabubarake metu soko jerone guo .

Ganti dino ganti kang cinarito:
"Ora enteng nompo Wahyu Mahkuto Romo ritual sesaji sasat saben dino", hananging poro satrio lan manungso-manungso sing wis keno sawabe Wahyu Mahkuto Romo mau wis podo kadunungan marang Dewane dewe-dewe .
Mulane ora mokal yen jamak lumrahe manungso podo bingung amikir'ake , kabeh mau amung bethek-bethek'e kepingin ngerteni Serat Ponorogo lan Serat Mahkuto Romo, mulane banjur akeh satrio sing ngluruk lumarap menyang tlatah Sendang kang elok ing warno , kang wigatine arep ngangsu kaweruh sing kawedarake ono ing papan kono .
Dasare boso Dewo , ngelmu-ngelmune Dewo tinompo marang wadah ujude manungso kang kadunungan Dewo . mulane biso'o di sinauni marang manungso liyane .
Mulo to mulo ono sesebutan "Manungso setengah dewo" yoiku  manungso-manungso sing biso ngemban dawuhe poro Dewane yoiku meruh'ake menyang  dalan bebener kanthi dasar jujur kang kapendet soko Serat Ponorogo .

Lha mungguh punopo to Serat Ponorogo wau , meniko isinipun "Hong Wilahing Sekaring Bawono Langgeng"

SERAT PONOROGO :
Sak jujure manungso wau kudune gelem ngerteni lan nglakoni babakan nguri-nguri Kadang Papat Kalimo pancer , yen wis mangerteni kang koyo mengkono mau manungso bakal ngerteni yen sejatinesak jerone rogo iki ono sing Ngrekso , Amomong , Amayungi laku , Angrewangi ulah , Anjunungi sabowo , yoiku sing sinebut Kadang Papat kalimo pancer :
* Kakang Kawah
* Mar lan Marti
* Adi ari-ari
* Geteh
* Puser
kabeh mau kang biso nuntun marang Guru Sejati yoiku Sejatine Guru sing mapan ono rogone kabeh manungso sing wis PONO marang ROGO ne.


Dep-dep sidem permanem...............
Kabukak'o sewu lawang...................
Lawang'e manungso kang wis Pono marang Rogone..................

Mengkono wau bebere Serat Ponorogo


suwun

Jumat, 07 Januari 2011

WERKUDORO

Raden Werkudoro iku satrio soko Jodhipati utowo Unggul Pawenang kang gagah prakoso tur sakti mondroguno, deweke ugo kalebu marang Pandowo Limo sing nguasani marang jagad wewayangan . 
Peparebane ugo akeh , koyoto:
* Raden Wijasena
* Raden Bratasena
* Raden Arya Bima
* Raden Bayusuta
* Raden Jagal Abilawa lan liyane maneh
Raden Werkudoro iku sosok'e gedhe duwur ora podo kaliyan Pandowo liyane , deweke ora biso nganggo boso jowo inggil utowo kromo nanging sak gunemane nggih karo boso jowo ngoko utowo kasar . Watak'e bares kules lan jujur , Nedheg anggone ngudi kaweruh , Mantep marang gegayuhan tanpo mandheg tumoleh lan ora pasrah ing gudo rencono .
Raden Werkudoro naliko isih nom ajejuluk Raden Wijasena utowo Raden Bratasena , dadi muride Pandhita Durno . dewek'e manut banget marang gurune , sedulure sing tuo Raden Puntodewo lan marang wong tuone .
ing keluargo Pandowo deweke dadi pandegane .

Bapak lan Ibune yoiku Prabu Pandhu Dewanata  kang dadi Ratu ing Ngastina lan Dewi Kunthi Talibrata , Putri soko Ratu Mandura .
Raden Werkudoro puniko nggadahi garwa 3, yoiku:
* Dewi Nagagini , Putri soko Antaboga
* Dewi Arimbi , Putri soko Prabu Arimbaka
* Dewi Urangayu , Putri soko Bathoro Mintuna

dene Putro-putronipun nggih wonten 3 , yoiku:
* Raden Antareja , soko garwo Dewi Nagagini
* Raden Gatotkaca , soko garwo Dewi Arimbi
* Raden Antasena , soko garwo Dewi Urangayu

Raden Werkudoro ugo nggadahi gegaman lan aji-aji kang mbebayani , yoiku:
* Kuku Ponconoko
* Godo Rujakpolo
* Godo Lukita sari
* Aji-aji Bandung Bondowoso
* Aji-aji Kethuk Lindu

Kamis, 06 Januari 2011

SERAT MAHKUTOROMO

            Jamak lumrahe sing wenang ngagem Mahkuto kuwi Rojo , Romo ugo ateges Bapak . mulane bapak-bapak rojo iku yo Romo Ismoyo.
Sopo wae sing biso nompo Mahkuto Romo Ismoyo yo ing kono margane dadi sarono sing biso mujudake jeroning projo biso ayem tentrem , gemah ripah loh jinawi , murah kang sarwo tinuku , subur kang sarwo tinandur amargo wis biso nindakake opo isi wedaran serat Mahkuto romo .
dene isinipun serat Mahkutoromo nggih meniko :
kang kapisan :
Manungso kudu gelem jujur
1. jujur marang awake dewe
2. jujur marang sepadane
3. jujur marang alam
4. jujur marang Kadang Papat Kalimo Pancer
5. jujur marang Gusti kang Moho Kuoso
kang kapindo
Manungso kudu gelem adil
1. adil marang awake dewe
2. adil marang sepadane
3. adil marang alam
4. adil marang Kadang Papat Kalimo Pancer
5. adil marang Gusti kang Moho Kuoso
kang katelu
Manungso kudu biso nduweni guru yoiku Guru Sejati .
kang kapapat
Manungso kudu biso ngerti , ngerteni , lan nglakoni opo sing wis kaserat sak jerone Kitab Marto Broto Ati .
kang kalimo
Yen manungso wis biso nglampahi koyo ing nduwur mau iku lagi kasebut "SATRIO UTOMO"
* Jalmo tan keno kiniro
* Jalmo kang asifat Dewo
amargo wis ngagem Mahkuto Romo .

mulo to mulo, pomo di pomo eling den eling



 

Rabu, 05 Januari 2011

ADAM MAKNO

          Manungso kang wis pono marang rogone, bakal mangerteni ananing Iblis lan Malaikat sing ono njero rogo manungso . 
Mangerteni Malaikat , manungso bakal katuntun marang margi sing sampurno . Manungso bakal diduduhake marang sejatine Iblis sing biso nduduhake sekarate manungso tumuju marang Kelanggengan .  Amargo Malaikat kuwi sing dadi Utusane Gusti Alloh kang njogo manungso ing alam ndunyo iki . 
Mulane , Malaikat kuwi sing dadi kekuatane ndunyo , sing kasebut PUSER BUMI . sing isine 10 Malaikat Utusan , yoiku :
  1. Malaikat Munkar
  2. Malaikat Nankir
  3. Malaikat Mikhael
  4. Malaikat Isroil
  5. Malaikat Ridwan
  6. Malaikat Malik
  7. Malaikat Rokib
  8. Malaikat Atid
  9. Malaikat Isrofil lan
10. Malaikat Jibril
Yo soko 10 Malaikat kuwi manungso yen wis mangerteni bakal di duduhake marang kesejatiane Iblis. 
        Iblis kuwi ciptaane Alloh sing paling taqwa kaliyan Alloh , mulane Iblis ora gelem nyembah marang liya-liyane kajobo namung marang Gusti Alloh . 
Babakan kuwi wis digambarke marang kedadeane naliko Nabi Adam.as diciptaake kaliyan Gusti Alloh , kabeh Malaikat gelem podo nyembah  marang Nabi Adam.as namung Iblis sing ora gelem nyembah .
Mulane Iblis diutus kaliyan Gusti Alloh kanggo nggudo lan nguji poro manungso kareben gen biso bukte'ake sepiro ketaqwaan manungso marang Alloh . 
Coro Iblis nggudo manungso yoiku nganggo Sifat 5 manungso kuwi dewe , yoiku :
1. Aluamah
2. Kekarepan
3. Tujuan
4. Ucapan lan 
5. Pamrih
Luwih-luwih marang sifat Aluamah sing isine namung iri , dengki , nafsu , amarah lan sak liyane .
Akeh-akehe manungso ora ngerteni rikolo Iblis nggudo amargo podo ngoyak ndunyo sing ndadekake senenge rogo nanging ora podo mikir mbesuke .
Manungso sing mangerteni ananing Malaikat bakal biso katuntun carane ngadepi gudo lan uijane Iblis kuwi mau . yo kuwi manungso bakal biso ngredem marang sifat 5 manungsane sing dadi dalane Iblis nggudo manungso . Mulane den kaweruhono ananing Malaikat sing ono marang rogo , sing yen neng tanah jowo diarani KADANG PAPAT KALIMO PANCER .
Pomo dipomo Eling den eling

suwun